Grensan Yeşil Ürünlere Yöneliyor

Grensan Yeşil Ürünlere Yöneliyor

Grensan Yeşil Ürünlere Yöneliyor

Grensan Matbaa Hizmetleri Genel Müdürü Volkan Kuruten: “Artık günümüz teknolojisi çevreye daha az karbon salınımı veren, çevreyi kirletmeyen, fazla enerji harcatmayan ürünlere yönelmiş durumdadır. Bizimde satışlarını yapmış olduğumuz ürünlerde bu konulara hassasiyet gösteriyoruz ve ön plana çıkarmaya çalışıyoruz.”

Öncelikle sattığınız ürünlerin tahsilatı ve vadeleri konusunda yaşadığınız zorluklar var mı, genel olarak satın almacıların bu konuda yeterince hassas davrandığını düşünüyor musunuz, görüşleriniz ve müşterilerinizden beklentiniz nedir?

Volkan Kuruten: Piyasamızda yaşamış olduğumuz en büyük sıkıntıların başında tahsilat ve vadeler gelmektedir. Satın almacıların isteği kaliteli bir ürünü en ucuza ve en uzun vadede almaktır. Hepimiz zincirin halkalarıyız, biz ithalatçılara bu konuda büyük yük binmektedir. Yurtdışına vermiş olduğumuz siparişlerin hepsini peşin olarak ödemekteyiz bazılarını sipariş esnasında bir kısmını, kalan kısmını gümrüğe geldiği zaman ödüyoruz. Mal bedeli haricinde KDV ve diğer vergilerini, navlun ödemelerini de hesaba kattığımızda vadeli olarak yansıtabildiğimiz herhangi bir konu bulunmamaktadır. Bu zor şartlar altında getirmiş olduğumuz ürünleri sattıktan sonra ödemesini alamamak ya da beklenenin çok üzerinde vadeli almak sadece bizi değil bütün tedarikçileri zor duruma sokar. Bu da dolayısı ile müşterilerin ürün bulma sıkıntısı yaşamasına neden olur. Satın almacılardan beklentimiz firmalarındaki finans departmanı ile birlikte satın alma vadelerini belirlemeleri ve tedarikçilerine belirtilen vadelerde ödemelerini yapmalarıdır. Diğer bir beklentimiz ise talep edilen ürünler için sözleşme yapmak. Aylık/yıllık kullanımları belirtilerek ödeme vadeleri ve fiyatlarında anlaşarak o süre içerisinde ürünlerini alımını yapmak. Bunu birçok büyük firma yapmaktadır. Bu şekilde anlaşma her iki tarafında problemler yaşamasını engeller.

Temsilcisi olduğunu veya ürettiğiniz baskı malzemeleri için fiyat/kalite dengesi açısından bir değerlendirme yapabilir misiniz?

Volkan Kuruten: Müşterilerimizin müşteri portföyü tedarik ettiğimiz ürünlerin kalitesini belirlemekte en önemli etken olduğu aşikârdır. Yüksek kalitede basılı ürün kalitesi bekleyen müşteri portföyüne düşük kalitede üretilen ürünler ile hizmet ederek bu müşteriyi elde tutmak imkânsızdır. Tabii ki kaliteli ürünlerin fiyatları %20-30 aralıklarında daha yüksek oluyor. Aynı fabrikalarda farklı beklentilere göre ürünler üretilebilmektedir. Grensan olarak ürün portföyümüzü geniş tutarak her türlü beklentiyi karşılamaya çalışmaktayız.

Malzeme tedariğinde sizden talep edilen en önemli konu nedir?

Volkan Kuruten: Tek bir cümle ile açıklayacağım; kaliteli ama ucuz olsun.

Ürün gurubunuz içinde en yenilikçi ve gelişen baskı teknolojileri destekleyecek ürün veya ürünler hangisidir?

Volkan Kuruten: Artık günümüz teknolojisi çevreye daha az karbon salınımı veren, çevreyi kirletmeyen, fazla enerji harcatmayan ürünlere yönelmiş durumdadır. Bizimde satışlarını yapmış olduğumuz ürünlerde bu konulara hassasiyet gösteriyoruz ve ön plana çıkarmaya çalışıyoruz.  Flint Group’un mürekkep gamutu içerisinde UV LED mürekkepleri,  düşük UV enerjili sistemlere uygun mürekkep serileri bulunmaktadır. Mürekkep haricinde yine teknolojiye yakından takip eden Kinyo firmasının üretmiş olduğu blanketlerde bu ürünlere uygun blanketler yenilikçi ürünler arasındadır.

Bu yıl içinde ürün portföyünüze ilave ettiğiniz yeni ürün ya da temsilcilikleriniz var mıdır?

Volkan Kuruten: Bu yıl içerisinde bildiğiniz üzere drupa fuarı gerçekleşti. Burada bazı firmalar ile temasa geçtik ve görüşmelerimiz sürüyor. Ürün portföyümüzü geliştirmek için birkaç yeni temsilciliklerimiz olacak. Ayrıca kutu kesimi ürünlerinde firmamız Türkiye’nin önde gelen firmalarından biridir, bu konuda ürün yelpazemizi genişlettik.

Genel olarak portföyünüzün size gösterdiği kadarıyla Türk Basım Endüstrisinin mevcut durumunu nasıl değerlendirirsiniz?

Volkan Kuruten: Hepimizin kabul ettiği gibi ülkemizde geçmiş yıllarda ofset baskı makinesi yatırımı çok fazla yapıldı, bu da matbaaların aşırı rekabet etmesine ve kârlılığın düşmesini sağladı. Günümüz itibarı ile baktığımızda matbaa sayısının fazla olduğu gözüküyor.  Her ne kadar durum böyle olsa da son yıllarda kendisini geliştirmek isteyen matbaaların yapmış oldukları makine yatırımları gelişen teknolojiyi takip etmektedir, kurmuş oldukları sistemler, almış oldukları belgeler, yapmış oldukları tasarımlar ve basmış oldukları ürün kalitesi ile ürünlerini yurtdışına pazarlayan matbaaların sayısında artış olduğunu görmekteyim.  Bu da matbaa sektörünün daha da gelişmesini sağlayacaktır. Dönemsel durgunlukları göz önüne almadığımızda her yıl büyüyen bir matbaa sektörü görmekteyiz. Özellikle son yıllarda makine yatırımları ambalaj baskısı tarafına yönelmiştir.

?